27. března 2013

OBLIGÁTNÍ PIVO NA RYCHTĚ

O tom, že v ústeckém pivovaru Na Rychtě to mám rád jsem tu už jednou psal. Psal jsem tu i o tom, jak jsem byl tehdy negativně šokován jejich brusinkovým pivem. Přestože toto se v nápojovém lísku usídlilo, naštěstí je vedle něj vždy více jiných možností, které si může návštěvník objednat, a tak jsem na to místo nezanevřel - právě naopak.

 Povinné pivo Na Rychtě.

Minimálně jedno pivo Na Rychtě se stalo obligátní součástí programu všech mých návštěv v Ústí nad Labem a to snad i do té míry, že jsem toto město začal podvědomě navštěvovat úmyslně častěji. Kdysi jsem k němu  měl nějaké předsudky a vyhýbal jsem se mu, co to šlo, nebo ho alespoň maximálně projížděl vlakem s uspokojením, že zde nemusím vystupovat. Tohle všechno se změnilo a já cítím, že hlavním důvodem je opravdu restaurační pivovar Na Rychtě.

 Dvounádobová varna.

A není se čemu divit - mé neskrývané přízni hraje do karet snad všechno. Geniální poloha v samém centru města, navíc jen pár kroků od vlakového nádraží. Skvěle uvařené, ošetřené i načepované pivo. Příjemné prostředí (snad jen, kdyby se nekouřilo) s dominující dvounádobovou varnou, tmavým obložením stěn a vkusnou výzdobou dává připomenout nejlepším letům českého (a i německého) pohostinství. Kdykoliv navíc pivovar navštívím - ať je dopoledne, čas oběda, večer, všední den či víkend, vždy je plno, což návštěvníkovi dává pocit, že je na správném místě. Rychta tak je zřejmě ve velké oblibě nejen u mne.

 Zaplněný restaurační pivovar - je čtvrtek 21. března 2013, cca 18. hodin.

Minulý týden jsem měl přes Ústí nad Labem cestu - z různých důvodů - hned třikrát a hned třikrát jsem se Na Rychtě zastavil. Bez mučení se přiznám, že kdybych měl i cestu čtvrtou, znamenala by automaticky čtvrtou návštěvu a již nyní se těším, až budu mít (a vím, že to bude brzy) další příležitost toto město navštívit. Marně vzpomínám, kde se pro mne nově otevřený pivovarský provoz stal tolik symbolem daného místa a dokázal natolik ovlivnit (a víceméně vytvořit) jeho nový genius loci.

Většina povinností, které člověk má, jsou nepříjemné. Obligátní pivo Na Rychtě mezi ně rozhodně nepatří.

Žádné komentáře:

Okomentovat